Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

UWIERZYŁA FAŁSZYWEMU PROKURATOROWI, STRACIŁA OSZCZĘDNOSCI

Data publikacji 18.08.2023

Pomimo akcji prewencyjnych, wielu ostrzeżeń, uświadamiania osób starszych, oszuści wciąż wykorzystują nowe metody, by okraść seniorów. Tym razem oszukano kobietę przebywającą na wakacjach. Seniorka straciła 10 tysięcy złotych. Policja prosi o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Stosujemy zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do osób podających się za policjanta, pracownika urzędu czy instytucji.

W poniedziałek 14 sierpnia br. słubiccy funkcjonariusze przyjęli zawiadomienie o oszustwie popełnionym na szkodę mieszkanki powiatu słubickiego. Jak ustalili  policjanci, do seniorki przebywającej na wakacjach zadzwonił konsultant z banku z działu ochrony. Fałszywy konsultant informował kobietę o próbach włamania na jej konto oraz o próbie złożenia wniosku o kredyt jak i o próbach wypłaty z bankomaty jej oszczędności. Mężczyzna sugerował, że dane kobiety wyciekły przez jednego z pracowników banku i mają podejrzenie kto to jest. Poprosił kobietę o wykonanie telefonu na infolinię tego banku, gdzie odebrała osoba, która wiedziała po co starsza pani dzwoni. Seniorka prowadziła też rozmowę z „podejrzanym” pracownikiem banku, w celu potwierdzenia, że to ona wykonuje wszystkie transakcje, wszystko po to by złapać pracownika banku na gorącym uczynku. Do kobiety zadzwonił też mężczyzna podając się za prokuratora oznajmił kobiecie, że w tej sprawie będzie prowadzone śledztwo a materiały są już na policji. Seniorka na prośbę oszustów zmieniła hasła dostępu do konta w celu odwrócenia transakcji. Na jej telefon przychodziły kody, które seniorka wprowadzała, bez chwili namysłu. Resztę oszczędności uratowała przez przypadek bo w pewnym momencie nie miała połączenia z internetem. Seniorka tłumaczyła, że jest na wakacjach i resztę formalności załatwi jak wróci. Po przemyśleniu całej sprawy dzwoniąc na infolinię prawdziwego banku i dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów oraz dowiedziała się ile straciła oszczędności. Seniorka przelała na konto oszustów 10 tysięcy złotych.

W trosce o oszczędności starszych osób Policja apeluje o szczególną ostrożność oraz stosowanie zasady ograniczonego zaufania podczas rozmów telefonicznych, dotyczących pożyczek lub przekazania pieniędzy. Przede wszystkim należy zachować ostrożność – jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmujemy żadnych pochopnych działań. Nie informujemy  nikogo telefonicznie o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub przechowujemy n koncie. Nie wypłacajmy z banków wszystkich oszczędności. W szczególności pamiętajmy o tym, że funkcjonariusze Policji nigdy nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Nigdy nie proszą też o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie. Nie ulejmy presji czasu wywieranej przez oszustów. W przypadku podejrzenia, że możemy mieć do czynienia z oszustem należy natychmiast skontaktować się z najbliższą jednostką Policji osobiście lub telefonicznie pod nr 112.

 

 

Komenda Powiatowa Policji w Słubicach

starszy aspirant Ewa Murmyło

Powrót na górę strony